HOME LIFESTYLE SHARE PROPERTY HOTNEWS ARTIST HEADNEWS SATELLITE PROJECT CARS OIL COMMODITY REPORTS PHOTOGRAPHER QUOTE LOVESTORY RECIPES KITCHEN MIXSALE PHONE GUFFAW SPIRITUAL FLICKS

Wednesday, February 4, 2015

DUYUNG & 3 PERMINTAAN


Pada suatu hari, tiga orang nelayan secara tidak sengaja telah menangkap seekor ikan duyung. Ikan duyung tersebut meronta minta ia dilepaskan. Dalam tangisan duyung itu, dia telah berjanji untuk menunaikan satu hajat bagi setiap seorang dari mereka jika dia dilepaskan.

Nelayan pertama pun berkata, "Ok, aku mahu kau menggandakan IQ aku," Dengan serta-merta, lelaki itu dapat menyebut setiap baris sajak panjang yang dipelajarinya ketika bersekolah dahulu.

Tibalah giliran nelayan kedua pula dan dia telah meminta duyung itu meningkatkan IQnya 3 kali ganda. Dengan tiba-tiba sahaja dia menyelesaikan masalah matematik yang rumit.

Apabila tiba giliran nelayan ketiga, dia yang sedari tadi mengagumi segala yang berlaku pada 2 rakannya terus sahaja meminta si duyung untuk menjadikan IQnya 5 kali ganda dari yang sebelumnya.

Duyung yang mendengar menjadi ragu-ragu dan bertanya, "Adakah kamu pasti bahawa ini yang kamu benar-benar mahu?"

"Sudah tentu!" jawab nelayan itu dengan penuh yakin. Ikan duyung  itu tersenyum dan dengan serta-merta, nelayan ketiga itu bertukar menjadi seorang wanita.


Moralnya; wanita selalunya lebih bijak dari lelaki.

*jangan marah wahai lelaki, ini hanya gurauan semata-mata...hehehe!



-PMS Guffaw-


No comments:

Post a Comment